Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,6 %18,5 %1 016 00074 %
Yle TV215,2 %18,3 %918 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %620 00045 %
Yle yhteensä39,1 %40,0 %1 112 00081 %
MTV318,6 %20,6 %1 018 00074 %
Sub4,1 %4,2 %721 00053 %
AVA3,3 %3,8 %528 00039 %
C More Total0,5 %0,2 %119 0009 %
MTV yhteensä26,4 %28,8 %1 116 00081 %
Nelonen8,8 %10,6 %854 00062 %
Jim2,1 %1,9 %598 00044 %
Liv1,5 %1,3 %477 00035 %
Hero0,6 %0,6 %227 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,4 %976 00071 %
TV54,2 %3,8 %665 00049 %
Kutonen2,9 %2,5 %564 00041 %
Frii2,1 %1,7 %397 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC1,3 %1,0 %365 00027 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,4 %865 00063 %
STAR Channel2,1 %1,7 %396 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %407 00030 %
Disney Finland5,6 %3,9 %600 00044 %
Muut5,0 %3,4 %383 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.