Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,3 %20,7 %1 039 00076 %
Yle TV210,8 %10,1 %914 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %565 00041 %
Yle yhteensä34,9 %33,5 %1 156 00084 %
MTV323,2 %27,3 %1 064 00078 %
Sub4,3 %4,5 %682 00050 %
AVA3,3 %3,5 %556 00041 %
C More Total1,5 %0,6 %255 00019 %
MTV yhteensä32,3 %35,9 %1 143 00083 %
Nelonen7,6 %9,6 %861 00063 %
Jim2,4 %2,1 %564 00041 %
Liv2,0 %2,1 %532 00039 %
Hero0,6 %0,8 %225 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,5 %1 010 00074 %
TV53,1 %2,9 %630 00046 %
Kutonen3,5 %3,2 %485 00035 %
Frii2,3 %1,7 %432 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %26 0002 %
TLC1,7 %1,2 %278 00020 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,5 %848 00062 %
STAR Channel2,0 %1,6 %325 00024 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %446 00033 %
Disney Finland5,0 %3,5 %577 00042 %
Muut4,3 %3,1 %404 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.