Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,6 %20,0 %1 077 00079 %
Yle TV27,4 %6,2 %908 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %630 00046 %
Yle yhteensä30,9 %28,7 %1 163 00085 %
MTV323,3 %27,4 %1 079 00079 %
Sub4,2 %4,2 %728 00053 %
AVA3,1 %2,9 %589 00043 %
C More Total1,4 %1,3 %258 00019 %
MTV yhteensä31,9 %35,8 %1 172 00086 %
Nelonen9,3 %12,2 %947 00069 %
Jim2,6 %2,3 %567 00041 %
Liv2,3 %2,6 %592 00043 %
Hero0,5 %0,5 %228 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,7 %1 049 00077 %
TV54,1 %4,0 %663 00048 %
Kutonen3,2 %3,0 %574 00042 %
Frii2,5 %1,9 %424 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
TLC1,5 %1,0 %338 00025 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,0 %894 00065 %
STAR Channel2,4 %1,7 %382 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,7 %507 00037 %
Disney Finland5,8 %4,4 %664 00048 %
Muut5,7 %4,2 %569 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 273 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.