Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,1 %3 088 00057 %
Yle TV28,5 %6,4 %2 976 00055 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %1 940 00036 %
Yle yhteensä36,0 %31,3 %3 708 00069 %
MTV323,8 %28,9 %3 422 00063 %
Sub3,7 %4,1 %2 108 00039 %
AVA3,0 %2,9 %1 708 00032 %
C More Total1,4 %1,5 %782 00015 %
MTV yhteensä31,9 %37,4 %3 766 00070 %
Nelonen8,6 %11,0 %2 896 00054 %
Jim2,3 %2,2 %1 530 00028 %
Liv2,0 %2,0 %1 661 00031 %
Hero0,4 %0,5 %550 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,8 %3 219 00060 %
TV53,4 %3,3 %1 876 00035 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 545 00029 %
Frii2,3 %1,8 %1 112 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0001 %
TLC1,6 %1,2 %948 00018 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,5 %2 562 00048 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 142 00021 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 232 00023 %
Disney Finland5,2 %4,0 %1 804 00033 %
Muut4,3 %4,0 %1 726 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 373 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.