Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 957 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %23,3 %1 465 00059 %
Yle TV29,6 %8,0 %1 388 00056 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %877 00035 %
Yle yhteensä37,1 %33,7 %1 680 00068 %
MTV319,3 %23,6 %1 518 00061 %
Sub4,7 %5,2 %1 062 00043 %
AVA2,6 %2,7 %763 00031 %
C More Total1,9 %2,3 %408 00016 %
MTV yhteensä28,4 %33,7 %1 690 00068 %
Nelonen7,5 %9,6 %1 324 00054 %
Jim2,8 %2,6 %759 00031 %
Liv1,7 %1,8 %737 00030 %
Hero0,3 %0,4 %262 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,4 %1 471 00060 %
TV53,9 %4,0 %946 00038 %
Kutonen3,6 %3,3 %857 00035 %
Frii2,1 %1,6 %537 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0001 %
TLC0,7 %0,4 %401 00016 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,5 %1 253 00051 %
STAR Channel2,8 %2,2 %575 00023 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %683 00028 %
Disney Finland6,8 %5,0 %938 00038 %
Muut5,8 %5,0 %876 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 957 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.