Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %21,4 %1 538 00060 %
Yle TV26,9 %5,1 %1 362 00054 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,0 %994 00039 %
Yle yhteensä34,9 %29,4 %1 788 00070 %
MTV328,0 %33,2 %1 740 00068 %
Sub2,9 %3,2 %963 00038 %
AVA3,5 %3,0 %913 00036 %
C More Total1,1 %0,9 %334 00013 %
MTV yhteensä35,4 %40,3 %1 868 00073 %
Nelonen9,3 %12,1 %1 454 00057 %
Jim2,0 %1,9 %759 00030 %
Liv2,3 %2,3 %883 00035 %
Hero0,5 %0,6 %283 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,9 %1 606 00063 %
TV53,1 %2,6 %889 00035 %
Kutonen1,2 %1,3 %664 00026 %
Frii2,6 %2,0 %558 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,4 %1,8 %544 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,7 %1 237 00049 %
STAR Channel2,0 %1,6 %527 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %522 00021 %
Disney Finland3,8 %3,0 %809 00032 %
Muut3,0 %3,1 %760 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 114 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.