Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 544 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %30,1 %531 00093 %
Yle TV210,0 %8,1 %476 00083 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %397 00070 %
Yle yhteensä45,3 %41,3 %539 00095 %
MTV318,5 %24,0 %505 00089 %
Sub4,4 %4,9 %379 00066 %
AVA2,6 %3,1 %294 00052 %
C More Total1,5 %2,0 %126 00022 %
MTV yhteensä27,0 %33,9 %513 00090 %
Nelonen6,0 %7,4 %430 00075 %
Jim2,6 %2,5 %288 00051 %
Liv1,7 %1,3 %274 00048 %
Hero0,4 %0,5 %96 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,7 %465 00082 %
TV52,8 %2,6 %328 00058 %
Kutonen2,8 %2,3 %292 00051 %
Frii2,3 %1,9 %233 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0001 %
TLC0,8 %0,5 %168 00030 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,3 %400 00070 %
STAR Channel1,5 %1,2 %184 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %266 00047 %
Disney Finland5,3 %3,7 %321 00056 %
Muut3,7 %3,3 %298 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %544 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.