Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 551 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %30,6 %532 00093 %
Yle TV214,9 %13,6 %501 00088 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,0 %386 00068 %
Yle yhteensä50,8 %48,1 %543 00095 %
MTV317,9 %23,2 %504 00088 %
Sub2,8 %2,7 %368 00065 %
AVA2,8 %3,3 %289 00051 %
C More Total1,3 %0,8 %148 00026 %
MTV yhteensä24,7 %30,1 %532 00093 %
Nelonen4,7 %6,0 %422 00074 %
Jim2,4 %2,3 %309 00054 %
Liv1,0 %1,2 %265 00047 %
Hero0,2 %0,3 %111 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %9,9 %462 00081 %
TV52,5 %2,3 %328 00058 %
Kutonen2,6 %1,7 %252 00044 %
Frii1,9 %1,7 %214 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC0,9 %0,5 %185 00032 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,2 %428 00075 %
STAR Channel1,3 %1,0 %157 00028 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %272 00048 %
Disney Finland5,3 %3,5 %289 00051 %
Muut2,8 %2,4 %243 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %551 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.