Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %22,9 %3 056 00057 %
Yle TV213,1 %10,9 %2 947 00055 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 665 00031 %
Yle yhteensä41,3 %36,9 %3 719 00069 %
MTV322,9 %28,4 %3 337 00062 %
Sub3,3 %3,4 %2 027 00038 %
AVA2,9 %3,2 %1 597 00030 %
C More Total1,3 %0,6 %739 00014 %
MTV yhteensä30,4 %35,7 %3 695 00069 %
Nelonen7,1 %8,9 %2 714 00050 %
Jim2,1 %1,9 %1 598 00030 %
Liv1,7 %1,7 %1 483 00028 %
Hero0,4 %0,6 %565 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,0 %3 151 00058 %
TV53,0 %2,9 %1 850 00034 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 328 00025 %
Frii2,2 %1,7 %1 082 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC1,7 %1,4 %863 00016 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,5 %2 539 00047 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 032 00019 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 139 00021 %
Disney Finland4,7 %3,6 %1 658 00031 %
Muut2,8 %2,4 %1 309 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 337 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.