Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 077 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,7 %9,9 %541 00038 %
Yle TV215,1 %10,4 %569 00040 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,0 %182 00013 %
Yle yhteensä25,4 %21,3 %789 00055 %
MTV322,5 %27,7 %696 00049 %
Sub5,3 %5,2 %421 00029 %
AVA2,2 %2,3 %275 00019 %
C More Total1,9 %1,4 %168 00012 %
MTV yhteensä31,9 %36,6 %834 00058 %
Nelonen10,1 %13,6 %611 00043 %
Jim2,5 %1,9 %275 00019 %
Liv1,9 %1,8 %272 00019 %
Hero0,7 %0,8 %89 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,1 %741 00052 %
TV55,2 %5,0 %391 00027 %
Kutonen4,9 %5,0 %290 00020 %
Frii3,5 %2,3 %159 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %13 0001 %
TLC2,7 %2,4 %155 00011 %
Warner Bros. Discovery16,5 %15,1 %567 00040 %
STAR Channel7,0 %5,4 %296 00021 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %174 00012 %
Disney Finland9,2 %7,2 %378 00026 %
Muut2,1 %1,7 %272 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 077 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.