Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %22,2 %1 546 00061 %
Yle TV211,4 %9,4 %1 387 00055 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %833 00033 %
Yle yhteensä40,0 %34,7 %1 804 00071 %
MTV327,1 %32,9 %1 642 00065 %
Sub2,5 %2,5 %920 00036 %
AVA3,2 %3,3 %858 00034 %
C More Total1,0 %0,5 %325 00013 %
MTV yhteensä33,7 %39,2 %1 789 00070 %
Nelonen7,6 %9,7 %1 369 00054 %
Jim1,7 %1,4 %726 00029 %
Liv2,1 %1,9 %809 00032 %
Hero0,5 %0,6 %272 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,7 %1 564 00062 %
TV52,7 %2,4 %865 00034 %
Kutonen1,2 %1,1 %527 00021 %
Frii2,5 %1,9 %555 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,5 %2,0 %460 00018 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,6 %1 195 00047 %
STAR Channel1,8 %1,6 %466 00018 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %464 00018 %
Disney Finland3,3 %2,7 %742 00029 %
Muut2,1 %2,1 %562 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.