Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %20,0 %1 499 00059 %
Yle TV216,5 %19,5 %1 422 00056 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,4 %918 00036 %
Yle yhteensä44,6 %43,0 %1 751 00069 %
MTV322,8 %25,3 %1 644 00065 %
Sub2,7 %2,9 %950 00037 %
AVA3,8 %4,3 %768 00030 %
C More Total0,4 %0,1 %231 0009 %
MTV yhteensä29,7 %32,5 %1 767 00070 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 301 00051 %
Jim1,7 %1,5 %767 00030 %
Liv1,9 %1,7 %719 00028 %
Hero0,6 %0,8 %332 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,6 %1 513 00060 %
TV52,8 %2,4 %902 00036 %
Kutonen0,9 %0,8 %586 00023 %
Frii2,1 %1,5 %530 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,3 %1,9 %556 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %6,8 %1 237 00049 %
STAR Channel1,7 %1,4 %584 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %458 00018 %
Disney Finland3,4 %2,8 %822 00032 %
Muut2,6 %2,3 %631 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.