Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,5 %7,0 %276 00040 %
Yle TV218,5 %18,7 %307 00044 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,5 %101 00014 %
Yle yhteensä27,9 %27,3 %399 00058 %
MTV322,2 %25,5 %349 00050 %
Sub4,3 %3,7 %180 00026 %
AVA3,1 %3,9 %122 00018 %
C More Total0,7 %0,5 %47 0007 %
MTV yhteensä30,3 %33,5 %398 00057 %
Nelonen10,6 %13,4 %308 00044 %
Jim3,2 %3,8 %151 00022 %
Liv2,9 %2,3 %156 00022 %
Hero0,6 %0,5 %48 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,0 %354 00051 %
TV54,1 %4,1 %212 00031 %
Kutonen2,0 %1,4 %118 00017 %
Frii3,2 %1,6 %106 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %11 0002 %
TLC3,9 %3,0 %114 00016 %
Warner Bros. Discovery13,5 %10,3 %315 00045 %
STAR Channel6,5 %5,9 %165 00024 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %88 00013 %
Disney Finland8,5 %7,2 %210 00030 %
Muut2,6 %1,7 %164 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %529 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.