Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %11,2 %291 00042 %
Yle TV28,8 %7,5 %255 00037 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,0 %116 00017 %
Yle yhteensä21,3 %20,7 %382 00055 %
MTV322,4 %24,5 %296 00043 %
Sub5,7 %5,4 %172 00025 %
AVA3,9 %5,2 %104 00015 %
C More Total0,8 %0,5 %61 0009 %
MTV yhteensä32,8 %35,5 %375 00054 %
Nelonen7,9 %9,8 %249 00036 %
Jim3,7 %3,6 %128 00019 %
Liv2,5 %2,2 %125 00018 %
Hero1,2 %1,2 %50 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,8 %306 00044 %
TV55,0 %5,4 %180 00026 %
Kutonen2,5 %2,4 %126 00018 %
Frii3,5 %2,3 %80 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC5,9 %5,1 %117 00017 %
Warner Bros. Discovery17,1 %15,3 %278 00040 %
STAR Channel7,2 %7,5 %130 00019 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %78 00011 %
Disney Finland8,3 %8,3 %167 00024 %
Muut5,2 %3,5 %143 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %497 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.