Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 48 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 1 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %11,1 %170 00018 %
Yle TV29,6 %6,4 %175 00019 %
Yle Teema&Fem0,9 %0,2 %46 0005 %
Yle yhteensä20,2 %17,7 %271 00029 %
MTV314,6 %17,0 %182 00020 %
Sub9,8 %10,5 %122 00013 %
AVA3,2 %4,2 %60 0006 %
C More Total1,8 %1,5 %38 0004 %
MTV yhteensä29,4 %33,2 %276 00030 %
Nelonen15,9 %17,2 %154 00017 %
Jim1,9 %1,4 %73 0008 %
Liv2,2 %1,7 %68 0007 %
Hero1,5 %1,6 %35 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %22,0 %209 00023 %
TV54,9 %5,7 %65 0007 %
Kutonen2,5 %2,9 %80 0009 %
Frii0,2 %0,1 %19 0002 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,6 %1,3 %26 0003 %
Warner Bros. Discovery9,2 %10,0 %145 00016 %
STAR Channel11,1 %13,0 %98 00011 %
National Geographic Channel2,3 %1,1 %43 0005 %
Disney Finland13,4 %14,1 %119 00013 %
Muut7,3 %3,2 %91 00010 %
Yhteensä100,0 %100,0 %440 00048 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.