Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 913 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,5 %2 961 00059 %
Yle TV28,9 %9,4 %2 602 00052 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %1 830 00037 %
Yle yhteensä39,5 %37,9 %3 389 00068 %
MTV320,5 %23,2 %2 924 00058 %
Sub4,2 %4,2 %1 885 00038 %
AVA3,7 %4,4 %1 438 00029 %
C More Total0,8 %0,5 %570 00011 %
MTV yhteensä29,3 %32,3 %3 275 00065 %
Nelonen6,7 %8,1 %2 420 00048 %
Jim2,7 %2,4 %1 568 00031 %
Liv1,9 %2,0 %1 501 00030 %
Hero0,6 %0,8 %594 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,3 %2 823 00056 %
TV53,2 %3,1 %1 719 00034 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 408 00028 %
Frii2,3 %1,8 %1 037 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC1,9 %1,6 %967 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %2 386 00048 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 138 00023 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 115 00022 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 678 00033 %
Muut3,9 %3,1 %1 375 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 913 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.