Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 887 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,5 %2 847 00057 %
Yle TV210,4 %10,7 %2 653 00053 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 699 00034 %
Yle yhteensä40,8 %39,1 %3 278 00065 %
MTV320,9 %21,7 %2 929 00058 %
Sub4,0 %4,3 %2 009 00040 %
AVA4,1 %4,9 %1 397 00028 %
C More Total0,8 %0,4 %621 00012 %
MTV yhteensä29,8 %31,2 %3 312 00066 %
Nelonen6,2 %7,7 %2 333 00047 %
Jim2,4 %2,4 %1 459 00029 %
Liv1,8 %2,0 %1 514 00030 %
Hero0,6 %0,8 %586 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,9 %2 775 00055 %
TV53,4 %3,4 %1 797 00036 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 467 00029 %
Frii2,3 %2,0 %1 017 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %76 0002 %
TLC1,8 %1,6 %908 00018 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,1 %2 451 00049 %
STAR Channel2,8 %2,8 %1 089 00022 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 074 00021 %
Disney Finland5,5 %4,7 %1 608 00032 %
Muut3,3 %3,0 %1 284 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 887 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.