Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,8 %33,2 %529 00093 %
Yle TV212,3 %13,3 %483 00085 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %387 00068 %
Yle yhteensä50,3 %49,7 %534 00094 %
MTV318,0 %19,5 %498 00087 %
Sub3,1 %3,3 %365 00064 %
AVA3,0 %3,6 %298 00052 %
C More Total0,8 %0,5 %133 00023 %
MTV yhteensä24,8 %26,9 %520 00091 %
Nelonen5,4 %6,8 %404 00071 %
Jim2,2 %2,0 %284 00050 %
Liv1,2 %1,2 %288 00051 %
Hero0,4 %0,7 %109 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,7 %445 00078 %
TV52,4 %2,3 %316 00055 %
Kutonen2,6 %1,8 %295 00052 %
Frii1,6 %1,7 %201 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0002 %
TLC1,0 %0,7 %155 00027 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,6 %403 00071 %
STAR Channel1,5 %1,4 %177 00031 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %252 00044 %
Disney Finland5,4 %3,9 %300 00053 %
Muut3,0 %2,2 %248 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %542 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.