Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,9 %1 476 00058 %
Yle TV29,2 %9,6 %1 338 00053 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,9 %867 00034 %
Yle yhteensä39,7 %37,4 %1 694 00067 %
MTV323,4 %24,1 %1 527 00060 %
Sub3,1 %3,6 %963 00038 %
AVA5,4 %6,4 %762 00030 %
C More Total0,7 %0,4 %308 00012 %
MTV yhteensä32,6 %34,5 %1 702 00067 %
Nelonen6,0 %7,4 %1 196 00047 %
Jim2,1 %2,2 %693 00027 %
Liv2,4 %2,5 %836 00033 %
Hero0,6 %0,8 %298 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,9 %1 427 00056 %
TV53,5 %3,2 %895 00035 %
Kutonen1,4 %1,3 %623 00024 %
Frii2,9 %2,3 %538 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC2,6 %2,4 %513 00020 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 229 00048 %
STAR Channel1,9 %2,0 %485 00019 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %470 00018 %
Disney Finland3,7 %3,4 %725 00029 %
Muut2,7 %2,7 %590 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 013 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.