Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,8 %12,7 %1 437 00057 %
Yle TV246,9 %51,6 %1 713 00067 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,1 %879 00035 %
Yle yhteensä64,8 %66,4 %1 981 00078 %
MTV312,0 %12,7 %1 415 00056 %
Sub1,9 %2,0 %799 00031 %
AVA3,0 %3,6 %669 00026 %
C More Total0,3 %0,1 %183 0007 %
MTV yhteensä17,2 %18,4 %1 569 00062 %
Nelonen2,9 %3,3 %1 070 00042 %
Jim1,2 %0,9 %614 00024 %
Liv1,5 %1,4 %739 00029 %
Hero0,3 %0,4 %275 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,9 %6,0 %1 350 00053 %
TV53,1 %1,7 %943 00037 %
Kutonen1,1 %1,0 %614 00024 %
Frii2,1 %1,7 %478 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC1,7 %1,4 %488 00019 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,0 %1 326 00052 %
STAR Channel1,3 %1,0 %445 00018 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %452 00018 %
Disney Finland2,4 %1,9 %696 00027 %
Muut1,6 %1,3 %570 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 111 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.