Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,6 %12,6 %1 486 00055 %
Yle TV246,9 %51,8 %1 823 00067 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,1 %959 00035 %
Yle yhteensä64,9 %66,5 %2 111 00077 %
MTV311,8 %12,6 %1 453 00053 %
Sub1,9 %2,0 %827 00030 %
AVA3,0 %3,5 %675 00025 %
C More Total0,3 %0,1 %195 0007 %
MTV yhteensä17,0 %18,2 %1 633 00060 %
Nelonen3,0 %3,3 %1 132 00042 %
Jim1,2 %1,0 %623 00023 %
Liv1,5 %1,4 %749 00027 %
Hero0,3 %0,4 %278 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,0 %6,1 %1 415 00052 %
TV53,1 %1,7 %993 00036 %
Kutonen1,1 %1,0 %636 00023 %
Frii2,0 %1,7 %484 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC1,7 %1,4 %496 00018 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,0 %1 391 00051 %
STAR Channel1,3 %1,1 %464 00017 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %459 00017 %
Disney Finland2,4 %1,9 %718 00026 %
Muut1,6 %1,3 %609 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 257 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.