Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 535 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV13,1 %2,6 %232 00034 %
Yle TV256,3 %64,2 %417 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %0,8 %171 00025 %
Yle yhteensä61,9 %67,6 %477 00069 %
MTV36,7 %6,4 %264 00038 %
Sub2,8 %2,8 %153 00022 %
AVA1,7 %2,2 %70 00010 %
C More Total0,4 %0,0 %46 0007 %
MTV yhteensä11,6 %11,5 %324 00047 %
Nelonen2,9 %3,3 %214 00031 %
Jim1,4 %1,1 %119 00017 %
Liv1,2 %1,2 %123 00018 %
Hero0,2 %0,2 %35 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,7 %5,8 %296 00043 %
TV56,0 %3,1 %238 00034 %
Kutonen2,1 %1,9 %138 00020 %
Frii2,1 %1,7 %91 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC2,9 %1,9 %92 00013 %
Warner Bros. Discovery13,7 %9,6 %336 00049 %
STAR Channel3,8 %3,6 %118 00017 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %73 00011 %
Disney Finland4,8 %4,4 %160 00023 %
Muut2,3 %1,1 %137 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %535 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.