Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %10,5 %1 322 00050 %
Yle TV252,3 %59,0 %1 781 00067 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,4 %850 00032 %
Yle yhteensä66,9 %70,9 %1 956 00073 %
MTV37,7 %8,1 %1 298 00049 %
Sub2,4 %2,3 %944 00035 %
AVA1,4 %1,7 %533 00020 %
C More Total0,4 %0,0 %262 00010 %
MTV yhteensä11,8 %12,2 %1 504 00056 %
Nelonen3,2 %3,3 %1 145 00043 %
Jim1,2 %1,1 %749 00028 %
Liv0,8 %0,8 %600 00023 %
Hero0,2 %0,2 %225 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,4 %5,3 %1 346 00051 %
TV55,8 %3,2 %1 182 00044 %
Kutonen2,4 %2,4 %856 00032 %
Frii1,0 %0,8 %404 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC0,4 %0,3 %386 00014 %
Warner Bros. Discovery10,2 %7,2 %1 421 00053 %
STAR Channel1,8 %1,6 %565 00021 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %576 00022 %
Disney Finland3,9 %3,2 %849 00032 %
Muut1,9 %1,2 %705 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.