Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %9,4 %503 00074 %
Yle TV250,2 %54,2 %507 00074 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,4 %235 00034 %
Yle yhteensä62,1 %65,0 %604 00089 %
MTV311,7 %12,6 %468 00069 %
Sub2,4 %2,7 %306 00045 %
AVA3,5 %4,1 %252 00037 %
C More Total0,3 %0,2 %65 00010 %
MTV yhteensä17,9 %19,5 %529 00078 %
Nelonen2,8 %2,9 %363 00053 %
Jim1,4 %1,1 %199 00029 %
Liv1,7 %1,5 %273 00040 %
Hero0,4 %0,5 %119 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,3 %5,9 %457 00067 %
TV53,3 %1,8 %295 00043 %
Kutonen1,5 %1,4 %193 00028 %
Frii2,7 %2,3 %186 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,6 %1,3 %165 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %7,1 %433 00063 %
STAR Channel1,3 %0,7 %147 00022 %
National Geographic Channel0,9 %0,6 %164 00024 %
Disney Finland2,1 %1,3 %241 00035 %
Muut2,1 %1,1 %172 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %639 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.