Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,5 %11,6 %2 809 00052 %
Yle TV249,6 %55,3 %3 603 00067 %
Yle Teema&Fem2,8 %1,7 %1 809 00034 %
Yle yhteensä65,9 %68,6 %4 067 00075 %
MTV39,8 %10,4 %2 751 00051 %
Sub2,2 %2,2 %1 770 00033 %
AVA2,2 %2,7 %1 208 00022 %
C More Total0,4 %0,1 %457 0008 %
MTV yhteensä14,5 %15,3 %3 136 00058 %
Nelonen3,1 %3,3 %2 277 00042 %
Jim1,2 %1,0 %1 372 00025 %
Liv1,1 %1,1 %1 349 00025 %
Hero0,2 %0,3 %503 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,7 %5,7 %2 761 00051 %
TV54,4 %2,4 %2 175 00040 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 492 00028 %
Frii1,5 %1,3 %888 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0001 %
TLC1,0 %0,8 %882 00016 %
Warner Bros. Discovery9,2 %6,6 %2 812 00052 %
STAR Channel1,5 %1,3 %1 029 00019 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %1 035 00019 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 567 00029 %
Muut1,7 %1,3 %1 315 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 367 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.