Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 953 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %10,6 %1 296 00052 %
Yle TV252,3 %58,9 %1 660 00067 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,4 %787 00032 %
Yle yhteensä66,8 %70,9 %1 827 00074 %
MTV37,8 %8,2 %1 270 00051 %
Sub2,3 %2,3 %893 00036 %
AVA1,4 %1,8 %529 00021 %
C More Total0,4 %0,0 %253 00010 %
MTV yhteensä11,9 %12,3 %1 432 00058 %
Nelonen3,1 %3,3 %1 089 00044 %
Jim1,2 %1,1 %738 00030 %
Liv0,8 %0,8 %596 00024 %
Hero0,2 %0,2 %225 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,3 %5,4 %1 282 00052 %
TV55,8 %3,2 %1 129 00046 %
Kutonen2,4 %2,4 %822 00033 %
Frii1,1 %0,8 %396 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC0,4 %0,3 %378 00015 %
Warner Bros. Discovery10,2 %7,1 %1 355 00055 %
STAR Channel1,8 %1,6 %551 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %566 00023 %
Disney Finland4,0 %3,2 %829 00034 %
Muut1,9 %1,2 %681 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 953 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.