Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 546 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,3 %14,9 %522 00092 %
Yle TV251,5 %56,9 %507 00089 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %313 00055 %
Yle yhteensä70,5 %73,4 %541 00095 %
MTV38,5 %9,9 %477 00084 %
Sub1,5 %1,5 %288 00051 %
AVA1,7 %2,2 %243 00043 %
C More Total0,4 %0,0 %111 00020 %
MTV yhteensä12,1 %13,5 %498 00087 %
Nelonen2,6 %2,5 %371 00065 %
Jim1,0 %0,7 %258 00045 %
Liv0,6 %0,5 %238 00042 %
Hero0,1 %0,2 %72 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä4,3 %3,9 %417 00073 %
TV54,4 %1,9 %350 00061 %
Kutonen2,4 %2,7 %271 00048 %
Frii1,0 %0,8 %160 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0002 %
TLC0,4 %0,2 %127 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %5,8 %412 00072 %
STAR Channel0,8 %0,6 %155 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %234 00041 %
Disney Finland3,1 %2,2 %259 00045 %
Muut1,7 %1,2 %248 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %546 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.