Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 533 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,6 %20,4 %515 00090 %
Yle TV238,2 %36,9 %499 00087 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,4 %385 00068 %
Yle yhteensä61,0 %59,7 %530 00093 %
MTV311,8 %15,8 %496 00087 %
Sub1,8 %2,1 %333 00058 %
AVA1,5 %1,6 %250 00044 %
C More Total2,1 %0,9 %151 00027 %
MTV yhteensä17,1 %20,4 %507 00089 %
Nelonen3,0 %3,8 %368 00064 %
Jim1,2 %0,9 %256 00045 %
Liv0,6 %0,7 %239 00042 %
Hero0,2 %0,4 %92 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,0 %5,9 %414 00073 %
TV55,8 %4,3 %346 00061 %
Kutonen3,6 %4,3 %313 00055 %
Frii1,0 %0,9 %203 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0001 %
TLC0,5 %0,3 %160 00028 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,1 %410 00072 %
STAR Channel0,9 %0,6 %183 00032 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %242 00042 %
Disney Finland3,2 %2,1 %294 00052 %
Muut2,5 %1,9 %259 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %533 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.