Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 006 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,1 %15,6 %2 828 00056 %
Yle TV239,1 %37,5 %3 262 00065 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %1 831 00037 %
Yle yhteensä57,8 %55,3 %3 651 00073 %
MTV312,0 %14,8 %2 754 00055 %
Sub2,5 %2,9 %1 769 00035 %
AVA2,3 %3,0 %1 257 00025 %
C More Total1,8 %0,7 %666 00013 %
MTV yhteensä18,5 %21,4 %3 132 00062 %
Nelonen3,2 %4,0 %2 063 00041 %
Jim1,3 %1,2 %1 293 00026 %
Liv1,1 %1,5 %1 314 00026 %
Hero0,3 %0,4 %501 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,9 %7,1 %2 547 00051 %
TV56,1 %5,2 %2 133 00043 %
Kutonen2,8 %3,0 %1 596 00032 %
Frii1,6 %1,4 %892 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %32 0001 %
TLC1,4 %1,3 %935 00019 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,4 %2 727 00054 %
STAR Channel1,7 %1,7 %980 00020 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %997 00020 %
Disney Finland3,3 %2,9 %1 457 00029 %
Muut2,4 %1,9 %1 449 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 006 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.