Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,8 %13,7 %987 00072 %
Yle TV239,6 %37,1 %996 00073 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %607 00044 %
Yle yhteensä55,8 %53,3 %1 158 00084 %
MTV311,6 %14,7 %946 00069 %
Sub3,0 %4,0 %651 00047 %
AVA2,6 %3,3 %433 00032 %
C More Total2,0 %0,8 %207 00015 %
MTV yhteensä19,2 %22,7 %1 033 00075 %
Nelonen3,1 %4,0 %689 00050 %
Jim1,2 %1,3 %467 00034 %
Liv1,2 %1,5 %486 00035 %
Hero0,3 %0,5 %173 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,8 %7,2 %866 00063 %
TV55,8 %5,2 %715 00052 %
Kutonen3,2 %3,1 %573 00042 %
Frii1,9 %1,7 %346 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %18 0001 %
TLC1,5 %1,3 %327 00024 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,7 %912 00067 %
STAR Channel1,5 %1,5 %343 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,8 %386 00028 %
Disney Finland3,5 %3,3 %516 00038 %
Muut2,8 %1,7 %452 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.