Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,8 %15,8 %1 534 00056 %
Yle TV237,9 %36,3 %1 763 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,2 %1 011 00037 %
Yle yhteensä57,8 %54,3 %2 027 00074 %
MTV313,5 %16,2 %1 497 00055 %
Sub1,9 %2,3 %866 00032 %
AVA3,2 %4,1 %701 00026 %
C More Total1,5 %0,5 %324 00012 %
MTV yhteensä20,1 %23,2 %1 716 00063 %
Nelonen3,3 %4,0 %1 096 00040 %
Jim1,3 %1,3 %644 00024 %
Liv1,6 %2,0 %726 00027 %
Hero0,3 %0,4 %285 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,5 %7,7 %1 390 00051 %
TV54,9 %4,2 %1 036 00038 %
Kutonen1,8 %2,1 %726 00027 %
Frii1,9 %1,8 %434 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0000 %
TLC2,0 %2,1 %529 00019 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,5 %1 400 00051 %
STAR Channel1,3 %1,4 %437 00016 %
National Geographic Channel1,0 %0,9 %463 00017 %
Disney Finland2,4 %2,3 %685 00025 %
Muut2,3 %2,0 %736 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.