Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %21,7 %1 454 00053 %
Yle TV220,5 %19,8 %1 628 00060 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,6 %885 00032 %
Yle yhteensä47,0 %44,1 %1 873 00069 %
MTV318,9 %21,6 %1 404 00051 %
Sub3,4 %3,5 %889 00033 %
AVA3,9 %4,6 %733 00027 %
C More Total0,8 %0,1 %203 0007 %
MTV yhteensä26,9 %29,8 %1 635 00060 %
Nelonen5,3 %6,4 %1 100 00040 %
Jim1,8 %1,1 %621 00023 %
Liv1,9 %2,1 %672 00025 %
Hero0,6 %0,7 %257 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %10,3 %1 320 00048 %
TV53,9 %4,1 %987 00036 %
Kutonen1,7 %2,0 %671 00025 %
Frii2,3 %2,2 %464 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,7 %2,4 %551 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,8 %1 342 00049 %
STAR Channel1,6 %1,6 %511 00019 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %406 00015 %
Disney Finland3,3 %2,9 %732 00027 %
Muut2,6 %2,1 %647 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 133 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.