Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 675 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %28,2 %655 00091 %
Yle TV215,8 %15,1 %583 00081 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,5 %451 00063 %
Yle yhteensä51,0 %46,7 %664 00092 %
MTV321,1 %24,5 %637 00089 %
Sub2,3 %2,3 %329 00046 %
AVA4,0 %4,7 %359 00050 %
C More Total0,7 %0,0 %82 00011 %
MTV yhteensä28,1 %31,6 %641 00089 %
Nelonen4,6 %5,6 %454 00063 %
Jim1,7 %1,0 %279 00039 %
Liv1,8 %2,0 %315 00044 %
Hero0,4 %0,6 %104 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,3 %517 00072 %
TV53,1 %3,2 %366 00051 %
Kutonen0,9 %1,0 %246 00034 %
Frii2,0 %1,9 %214 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,1 %1,9 %209 00029 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,1 %453 00063 %
STAR Channel0,7 %0,6 %182 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %182 00025 %
Disney Finland2,3 %1,9 %276 00038 %
Muut2,1 %2,5 %268 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %675 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.