Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 685 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %31,1 %662 00092 %
Yle TV29,5 %11,9 %547 00076 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,0 %475 00066 %
Yle yhteensä48,6 %46,1 %681 00095 %
MTV323,2 %25,1 %612 00085 %
Sub2,4 %2,8 %383 00053 %
AVA3,8 %4,2 %365 00051 %
C More Total1,0 %0,2 %86 00012 %
MTV yhteensä30,5 %32,3 %654 00091 %
Nelonen5,8 %6,9 %490 00068 %
Jim1,8 %1,4 %326 00045 %
Liv1,6 %1,6 %300 00042 %
Hero0,4 %0,5 %128 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,4 %547 00076 %
TV52,1 %1,8 %342 00048 %
Kutonen0,6 %0,7 %216 00030 %
Frii2,0 %1,7 %253 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC2,0 %2,0 %195 00027 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,2 %432 00060 %
STAR Channel0,7 %0,7 %172 00024 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %215 00030 %
Disney Finland2,0 %1,8 %300 00042 %
Muut2,7 %3,2 %292 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %685 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.