Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 541 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %30,2 %523 00092 %
Yle TV212,1 %16,4 %500 00088 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %406 00071 %
Yle yhteensä47,8 %49,9 %533 00093 %
MTV317,0 %19,6 %496 00087 %
Sub3,5 %4,4 %375 00066 %
AVA2,3 %2,0 %291 00051 %
C More Total2,3 %0,8 %123 00022 %
MTV yhteensä25,1 %26,8 %514 00090 %
Nelonen5,4 %6,2 %436 00076 %
Jim2,5 %2,1 %327 00057 %
Liv1,2 %1,0 %271 00048 %
Hero0,4 %0,6 %113 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %9,9 %454 00080 %
TV52,9 %3,0 %342 00060 %
Kutonen3,1 %1,7 %278 00049 %
Frii2,0 %1,4 %221 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0001 %
TLC0,5 %0,3 %151 00026 %
Warner Bros. Discovery8,9 %6,6 %399 00070 %
STAR Channel1,7 %1,6 %194 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %249 00044 %
Disney Finland5,3 %3,9 %300 00053 %
Muut3,7 %2,9 %260 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %541 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.