Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 947 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,9 %1 424 00056 %
Yle TV29,5 %11,6 %1 320 00052 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,5 %860 00034 %
Yle yhteensä40,5 %39,0 %1 663 00065 %
MTV322,9 %24,9 %1 444 00057 %
Sub3,5 %3,7 %936 00037 %
AVA4,3 %5,0 %736 00029 %
C More Total1,2 %0,4 %190 0007 %
MTV yhteensä31,9 %34,0 %1 630 00064 %
Nelonen6,1 %7,1 %1 140 00045 %
Jim2,1 %1,7 %698 00027 %
Liv2,3 %2,2 %698 00027 %
Hero0,6 %0,6 %294 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,7 %1 351 00053 %
TV53,1 %2,6 %826 00032 %
Kutonen1,0 %1,1 %532 00021 %
Frii3,0 %2,7 %539 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,8 %2,5 %505 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,0 %1 161 00046 %
STAR Channel1,9 %2,0 %453 00018 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %456 00018 %
Disney Finland3,5 %3,3 %705 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,2 %3,0 %601 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 947 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.