Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 943 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %24,3 %1 326 00050 %
Yle TV212,1 %14,9 %1 350 00051 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %844 00032 %
Yle yhteensä40,5 %42,2 %1 620 00061 %
MTV316,7 %18,6 %1 384 00052 %
Sub5,3 %5,8 %1 086 00041 %
AVA2,1 %2,2 %609 00023 %
C More Total2,1 %0,7 %278 00010 %
MTV yhteensä26,2 %27,3 %1 556 00058 %
Nelonen6,6 %7,5 %1 187 00045 %
Jim2,6 %2,2 %795 00030 %
Liv1,3 %1,1 %643 00024 %
Hero0,4 %0,6 %273 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %11,4 %1 379 00052 %
TV53,9 %4,2 %924 00035 %
Kutonen3,8 %2,9 %758 00028 %
Frii1,8 %1,4 %485 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC0,7 %0,6 %376 00014 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,6 %1 187 00045 %
STAR Channel3,7 %4,0 %580 00022 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %610 00023 %
Disney Finland7,5 %6,5 %877 00033 %
Muut4,3 %3,0 %695 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 943 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.