Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %30,7 %1 185 00092 %
Yle TV210,7 %14,0 %1 047 00081 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,2 %881 00068 %
Yle yhteensä48,2 %47,9 %1 214 00094 %
MTV320,2 %22,5 %1 108 00086 %
Sub2,9 %3,5 %758 00059 %
AVA3,1 %3,2 %656 00051 %
C More Total1,6 %0,5 %209 00016 %
MTV yhteensä27,9 %29,7 %1 168 00091 %
Nelonen5,6 %6,6 %925 00072 %
Jim2,1 %1,7 %653 00051 %
Liv1,4 %1,4 %571 00044 %
Hero0,4 %0,5 %241 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %10,2 %1 001 00078 %
TV52,5 %2,3 %684 00053 %
Kutonen1,8 %1,2 %494 00038 %
Frii2,0 %1,6 %474 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %16 0001 %
TLC1,3 %1,2 %346 00027 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,4 %831 00065 %
STAR Channel1,2 %1,1 %366 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %464 00036 %
Disney Finland3,6 %2,8 %600 00047 %
Muut3,2 %3,0 %552 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 225 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.