Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %33,9 %1 176 00091 %
Yle TV211,6 %11,7 %1 078 00084 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,4 %824 00064 %
Yle yhteensä50,2 %48,0 %1 193 00093 %
MTV318,0 %20,7 %1 105 00086 %
Sub3,0 %3,4 %750 00058 %
AVA2,9 %2,8 %636 00049 %
C More Total0,8 %0,2 %232 00018 %
MTV yhteensä24,7 %27,1 %1 132 00088 %
Nelonen4,6 %5,1 %902 00070 %
Jim2,2 %1,8 %598 00046 %
Liv1,4 %1,2 %529 00041 %
Hero0,4 %0,6 %243 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %8,8 %968 00075 %
TV54,3 %4,1 %680 00053 %
Kutonen1,6 %0,8 %439 00034 %
Frii1,4 %1,2 %423 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,4 %1,3 %361 00028 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,5 %809 00063 %
STAR Channel1,1 %1,0 %346 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %440 00034 %
Disney Finland3,7 %2,7 %554 00043 %
Muut4,2 %6,0 %605 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.