Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 787 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %26,4 %2 754 00055 %
Yle TV217,0 %17,2 %3 100 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,0 %1 654 00033 %
Yle yhteensä46,5 %45,5 %3 443 00069 %
MTV316,6 %18,9 %2 763 00055 %
Sub3,9 %4,2 %1 888 00038 %
AVA2,7 %2,8 %1 279 00026 %
C More Total0,8 %0,2 %500 00010 %
MTV yhteensä24,0 %26,0 %3 038 00061 %
Nelonen5,1 %5,7 %2 176 00043 %
Jim2,3 %2,1 %1 438 00029 %
Liv1,6 %1,5 %1 212 00024 %
Hero0,5 %0,7 %619 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,0 %2 597 00052 %
TV54,4 %4,4 %1 751 00035 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 209 00024 %
Frii1,9 %1,6 %958 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %38 0001 %
TLC1,8 %1,4 %907 00018 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,5 %2 269 00045 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 054 00021 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 019 00020 %
Disney Finland5,1 %4,2 %1 527 00030 %
Muut4,0 %4,7 %1 405 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 787 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.