Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 897 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %21,7 %2 753 00055 %
Yle TV223,7 %29,9 %3 102 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,0 %1 606 00032 %
Yle yhteensä50,7 %53,5 %3 543 00071 %
MTV315,8 %17,0 %2 857 00057 %
Sub3,4 %3,2 %1 897 00038 %
AVA2,8 %3,0 %1 390 00028 %
C More Total0,6 %0,3 %455 0009 %
MTV yhteensä22,6 %23,5 %3 117 00062 %
Nelonen5,4 %5,8 %2 385 00048 %
Jim2,1 %1,9 %1 441 00029 %
Liv1,5 %1,3 %1 272 00025 %
Hero0,4 %0,4 %528 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %9,3 %2 733 00055 %
TV52,7 %2,7 %1 727 00034 %
Kutonen2,1 %1,5 %1 356 00027 %
Frii2,2 %1,8 %1 032 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %32 0001 %
TLC1,7 %1,4 %996 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,6 %2 365 00047 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 138 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 077 00021 %
Disney Finland5,2 %3,9 %1 651 00033 %
Muut2,9 %2,2 %1 256 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 897 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.