Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %19,8 %1 392 00052 %
Yle TV228,4 %36,5 %1 676 00063 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,5 %774 00029 %
Yle yhteensä52,9 %57,8 %1 873 00070 %
MTV312,9 %13,5 %1 402 00053 %
Sub3,8 %3,4 %1 040 00039 %
AVA2,0 %2,0 %653 00025 %
C More Total0,6 %0,4 %235 0009 %
MTV yhteensä19,3 %19,3 %1 552 00058 %
Nelonen5,9 %6,2 %1 290 00048 %
Jim2,5 %2,1 %818 00031 %
Liv0,9 %0,8 %619 00023 %
Hero0,3 %0,4 %266 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %9,5 %1 451 00054 %
TV52,8 %2,7 %906 00034 %
Kutonen2,9 %1,8 %804 00030 %
Frii1,6 %1,1 %509 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC0,6 %0,5 %467 00018 %
Warner Bros. Discovery8,6 %6,6 %1 240 00047 %
STAR Channel3,3 %2,8 %668 00025 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %639 00024 %
Disney Finland6,8 %5,0 %958 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %1,8 %678 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.