Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,4 %1 448 00053 %
Yle TV219,6 %23,6 %1 649 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,4 %870 00032 %
Yle yhteensä48,6 %49,3 %1 899 00070 %
MTV318,6 %20,3 %1 540 00056 %
Sub2,9 %3,0 %932 00034 %
AVA3,6 %3,9 %759 00028 %
C More Total0,6 %0,2 %239 0009 %
MTV yhteensä25,7 %27,4 %1 682 00062 %
Nelonen5,2 %5,3 %1 219 00045 %
Jim1,7 %1,6 %657 00024 %
Liv2,0 %1,7 %679 00025 %
Hero0,4 %0,4 %273 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %9,1 %1 419 00052 %
TV52,7 %2,8 %879 00032 %
Kutonen1,3 %1,1 %575 00021 %
Frii2,8 %2,4 %538 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,9 %2,3 %544 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,8 %1 217 00045 %
STAR Channel1,8 %1,5 %505 00019 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %452 00017 %
Disney Finland3,4 %2,8 %740 00027 %
Muut2,9 %2,6 %661 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 097 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.