Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,4 %17,9 %931 00068 %
Yle TV225,1 %31,8 %908 00066 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,7 %519 00038 %
Yle yhteensä46,8 %51,3 %1 074 00079 %
MTV315,0 %15,6 %961 00070 %
Sub4,2 %3,9 %669 00049 %
AVA2,9 %3,3 %480 00035 %
C More Total0,7 %0,5 %156 00011 %
MTV yhteensä22,8 %23,3 %1 028 00075 %
Nelonen6,0 %6,2 %766 00056 %
Jim2,3 %1,9 %510 00037 %
Liv1,5 %1,3 %438 00032 %
Hero0,4 %0,4 %174 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %9,9 %894 00065 %
TV53,0 %2,7 %603 00044 %
Kutonen2,6 %2,1 %517 00038 %
Frii2,8 %2,3 %369 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC2,0 %1,4 %340 00025 %
Warner Bros. Discovery11,8 %9,2 %801 00059 %
STAR Channel2,3 %2,3 %376 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %423 00031 %
Disney Finland5,6 %4,4 %566 00041 %
Muut3,0 %1,9 %394 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 190 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.