Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,5 %18,5 %928 00068 %
Yle TV225,1 %31,0 %907 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %609 00044 %
Yle yhteensä46,7 %52,1 %1 091 00080 %
MTV314,8 %15,1 %924 00067 %
Sub5,0 %4,2 %671 00049 %
AVA3,3 %3,6 %490 00036 %
C More Total2,0 %0,9 %178 00013 %
MTV yhteensä25,1 %23,8 %1 036 00076 %
Nelonen5,2 %5,2 %725 00053 %
Jim2,3 %2,3 %500 00037 %
Liv1,7 %1,4 %410 00030 %
Hero0,6 %0,9 %312 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %9,8 %883 00064 %
TV53,4 %2,6 %567 00041 %
Kutonen2,2 %1,9 %455 00033 %
Frii2,4 %2,0 %368 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %21 0002 %
TLC1,8 %1,7 %311 00023 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,5 %733 00054 %
STAR Channel2,6 %2,4 %358 00026 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %432 00032 %
Disney Finland5,6 %4,4 %557 00041 %
Muut2,6 %1,5 %430 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.