Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 540 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %29,3 %529 00093 %
Yle TV226,6 %30,3 %497 00087 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %440 00077 %
Yle yhteensä59,9 %63,1 %538 00094 %
MTV314,1 %16,9 %503 00088 %
Sub2,9 %2,7 %375 00066 %
AVA2,4 %2,0 %281 00049 %
C More Total1,7 %0,7 %135 00024 %
MTV yhteensä21,1 %22,2 %521 00091 %
Nelonen3,9 %4,1 %415 00073 %
Jim1,8 %1,2 %283 00050 %
Liv0,8 %0,7 %243 00043 %
Hero0,4 %0,6 %158 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,9 %6,7 %443 00078 %
TV52,0 %1,6 %314 00055 %
Kutonen2,0 %0,7 %235 00041 %
Frii1,4 %1,3 %217 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC0,6 %0,4 %165 00029 %
Warner Bros. Discovery6,0 %4,0 %384 00067 %
STAR Channel1,2 %1,1 %171 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,5 %248 00043 %
Disney Finland4,1 %2,6 %287 00050 %
Muut2,1 %1,4 %211 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %540 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.