Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %30,2 %1 173 00091 %
Yle TV221,8 %23,3 %1 036 00080 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,1 %945 00073 %
Yle yhteensä57,2 %57,6 %1 195 00093 %
MTV317,9 %21,0 %1 106 00086 %
Sub2,4 %2,4 %740 00057 %
AVA3,3 %3,3 %610 00047 %
C More Total1,2 %0,4 %241 00019 %
MTV yhteensä24,7 %27,1 %1 140 00089 %
Nelonen3,8 %4,0 %888 00069 %
Jim1,7 %1,4 %560 00043 %
Liv1,2 %1,0 %542 00042 %
Hero0,4 %0,5 %343 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,1 %6,9 %965 00075 %
TV51,9 %1,5 %635 00049 %
Kutonen1,3 %0,5 %419 00033 %
Frii1,4 %1,3 %425 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,5 %1,3 %377 00029 %
Warner Bros. Discovery6,1 %4,6 %809 00063 %
STAR Channel0,8 %0,8 %326 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %444 00034 %
Disney Finland3,2 %2,1 %550 00043 %
Muut1,8 %1,7 %429 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.