Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,6 %6,4 %481 00034 %
Yle TV238,8 %46,5 %768 00054 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,2 %227 00016 %
Yle yhteensä47,9 %54,1 %879 00061 %
MTV311,2 %11,1 %582 00041 %
Sub5,8 %5,2 %418 00029 %
AVA1,5 %1,7 %198 00014 %
C More Total0,7 %0,1 %104 0007 %
MTV yhteensä19,2 %18,1 %728 00051 %
Nelonen6,2 %6,3 %470 00033 %
Jim2,1 %2,0 %273 00019 %
Liv1,1 %0,9 %198 00014 %
Hero0,4 %0,6 %147 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %9,7 %615 00043 %
TV53,5 %3,6 %314 00022 %
Kutonen2,8 %2,9 %264 00018 %
Frii3,1 %2,0 %186 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC2,1 %1,7 %185 00013 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,5 %548 00038 %
STAR Channel6,9 %5,3 %283 00020 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %159 00011 %
Disney Finland8,5 %6,2 %361 00025 %
Muut2,8 %1,3 %272 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 051 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.