Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 883 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %22,2 %2 705 00054 %
Yle TV225,9 %29,9 %2 976 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %1 822 00036 %
Yle yhteensä52,4 %55,2 %3 468 00069 %
MTV315,7 %17,3 %2 772 00055 %
Sub3,8 %3,5 %1 968 00039 %
AVA2,9 %3,1 %1 347 00027 %
C More Total1,3 %0,5 %549 00011 %
MTV yhteensä23,8 %24,4 %3 155 00063 %
Nelonen4,8 %4,9 %2 259 00045 %
Jim2,0 %1,8 %1 390 00028 %
Liv1,4 %1,2 %1 202 00024 %
Hero0,5 %0,6 %838 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %8,5 %2 678 00053 %
TV52,6 %2,2 %1 589 00032 %
Kutonen1,8 %1,3 %1 196 00024 %
Frii1,9 %1,6 %1 000 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %36 0001 %
TLC1,7 %1,5 %919 00018 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,8 %2 220 00044 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 033 00021 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 076 00021 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 560 00031 %
Muut2,2 %1,6 %1 209 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 883 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.