Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 902 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %22,9 %2 725 00054 %
Yle TV227,9 %30,9 %2 912 00058 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 655 00033 %
Yle yhteensä54,5 %56,6 %3 508 00070 %
MTV313,9 %15,6 %2 682 00054 %
Sub3,5 %3,1 %1 834 00037 %
AVA2,8 %3,1 %1 353 00027 %
C More Total0,6 %0,2 %435 0009 %
MTV yhteensä20,7 %22,1 %3 052 00061 %
Nelonen4,4 %4,4 %2 102 00042 %
Jim2,3 %2,0 %1 357 00027 %
Liv1,5 %1,5 %1 312 00026 %
Hero0,7 %1,0 %829 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %9,0 %2 575 00051 %
TV52,9 %2,6 %1 567 00031 %
Kutonen1,9 %1,2 %1 177 00023 %
Frii2,1 %1,8 %900 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %43 0001 %
TLC1,9 %1,6 %870 00017 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,2 %2 091 00042 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 035 00021 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 037 00021 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 528 00030 %
Muut2,4 %1,4 %1 125 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 902 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.